رضا طاهری شوشی به عنوان مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شوش منصوب شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 294
:: بازدید ماه : 7983
:: بازدید سال : 20672
:: بازدید کلی : 297810
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 19 خرداد 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه 18 خردادماه 1399 با حضور سروان پاسدار مصطفی میردورقی جانشین فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ، رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مسئولین واحدهای « حفاظت و بازرسی و...» رضا طاهری شوشی طی حکمی به امضاء سرگردپاسدار علیرضا ایمانی به عنوان مدیر کانون بسیج هنرمندان منصوب شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سروان پاسدار مصطفی میردورقیدر این آیین ضمن اشاره به جایگاه هنر و هنرمندان ارزشی و انقلابی به وظایف خطیر کانون بسیج ورزشکاران اشاره کرد و در این خصوص گفت : وظیفه ی مهم کانون  بسیج هنرمندان «ترویج اسلام و تفکرات بسیجی با ابزار هنر»  است . هنری که در راستای معرفی اسلام و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس باشد مقدس است و باید مدافع این هنر بود.

وی یکی از دیگر وظایف بسیج هنرمندان را شناسایی تهدیدات و آسیب های عرصه فرهنگ و هنر و ارائه راهکارهای عملی برای رفع آنها عنوان کرد که هنرمندان بسیجی می توانند با خلق آثار هنری در تراز انقلاب اسلامی وظیفه خود را ادا کنند. کانون بسیج هنرمندان تشکلی است که در آن، هنرمندان این شهرستان برای انجام خدمت به «فرهنگ، هنر و ادب » شوش مذهبی (شناخت دقیق و عمیق، غنا بخشیدن به آن و بهره گیری از آن در انتقال معارف و ارزش های اسلامی و حقایق الهی و بشریت) به صورت داوطلبانه گرد هم می آیند و سعی دارند در این عرصه ، به نیازهای انقلاب و جامعه پاسخ گفته، باری از جامعه را در مسیر نیل به مقصد مقاصد بر دوش کشند و امید است عزیزی که به عنوان مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شوش تا دقایقی دیگر کار خود را رسما شروع می کند در همین راستا گام بردارد و با انتخاب اعضایی بسیجی ، انقلابی و هنرمند به عنوان هیئت اندیشه ورز تلاش خود را به کار گیرد تا مودت و همدلی را بین هنرمندان پر رنگ تر نماید . البته وجود چنین تشکلی در واقعیت جامعه، آرمانی به نظر می رسد. اما بدیهی است که سایه ای از هر آرمانی، واقعیت خارجی نیز می تواند داشته باشد. امروز سازمان بسیج هنرمندان، سایه ای از آن آرمان است و تا تحقق و دستیابی به آن آرمان، باید همه هنرمندان آن را همراهی و یاری نمایند.

رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک به رضا طاهری بابت انتصاب به عنوان سومین مدیر کانون بسیج هنرمندان بعد از « زنده یاد محمد صفارزاده و محمود بالویی » رشد و بالنگی را بین هنرمندان در تمام رشته های هنری به وجود آورد و تفاوتی بین رشته های هنری قائل نشود .

وی افزود : اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی با داشتن انجمن هنرهای نمایشی و دارا بودن 8 گروه رسمی و بیش از 7 گروه غیر رسمی و همچنین گروه های متعدد تعزیه از بین سایر انجمن ها از نظر جمعیتی آمار بالاتری دارد و علاوه بر آن یک شورایی تحت عنوان شورای بازخوانی و بازبینی متون نمایشی و صدور پروانه ی نمایش را دارد که اعضای آن توسط رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر دو سال یک بار انتخاب می شوند که در راستای کار خود انجام وظیفه می کنند و کانون بسیج هنرمندان هم بی شک در حیطه ی وظایفی که از طرف سپاه ناحیه ی شوش و بعضا کانون بسیج هنرمندان استان خوزستان به مدیر آن محول می شود فعالیت خود کار می کند .

گذری به فعالیت های رضا طاهری شوشی :

رضا طاهری شوشی از اواخر دهه ی 70 با عضویت در انجمن نمایش فعالیت خود را آغاز نمود و در همان ابتدا به فکر تشکیل یک گروه بود که به این مهم دست یافت و گروه سنتی را راه اندازی نمود و در واقع پایه گذار تعزیه ی سنتی در شهرستان شوش شد و در دو ژانر « نمایش صحنه ای و تعزیه ی سکویی » فعالیت خود را گسترش داد ، سه  دوره ی قبل از طرف رئیس وقت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان شوش منصوب شد و با توجه به نام گذاری پلاتوی نمایش تلار نیایش به نام استاد سید جلال حسینی ـ برگزاری جشن تولد 70 سالگی این استاد ارشمند و برگزاری اولین دوره ی جشنواره نمایش های پلاتویی مورد اعتماد اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و یک دوره ی دوساله ی دیگر به عنوان رئیس انجمن نمایش منصوب گردید .

این هنرمند که در بخش نمایشنامه نویسی و کارگردانی و همچنین نوازنده گی ترمپت فعالیت قابل توجه ای از خود به جا گذاشت و اولین نشریه ی داخلی انجمن هنرهای نمایشی را نیز با نام «حاک صحنه» در چهار شماره منتشر کرد ، به مدت دو سال از صحنه ی تئاتر دور شد اما در بخش نمایشنامه نویسی به جایی رسید که به عنوان اولین تئاتر موفق شد اولین کتاب نمایشنامه ی خود را چاپ کند که در حال حاضر هر گروه نمایشی یک نسخه از کتاب نمایشنامه های رضا طاهری را در اختیار دارد . و از امروز مورد توجه سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی قرار گرفت و به عنو.ان مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شوش منصوب گردید .

هسته ی مرکزی ـ هیئت مدیره و بازرسان گروه تئاتر اندیشه این انتخاب را به فال نیک گرفته و امیدآن را دارد که بیش از پیش تئاتر شوش در ژانر دفاع مقدس پویا و بالنده گردد .



:: بازدید از این مطلب : 1885
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.